Dashboard | +Follow
LEEYANA
Ada Apa Dengan Hatyai ~ Part 1
25 April 2013 • 1:10 PG • 0 MY SUNSHINE BERBICARA




halooo Malaysiaaa ! wosspp poyo pulak aku padahal pegi Hatyai jea pongg sempadan Malaysia pongg . erk  sumpah kekok gila dah nak menaip ahaha aku dah lama meminggirkan blog yang daif nie . Alang alang aku ade pegi holiday kat Hatyai so nak share lah sikit experience gituh lah masa kat sana . Aku pegi sana 3 hari 2 malam aku nie kira menyibuk jea lah coz yang pegi semua geng kejer akak aku but who cares ? aku pun dah biasa dengan diaorg akak selalu bawak aku lepak dengan geng kejer dia tue . Okey ramai yang ingat aku naik flight padahal aku naik bas jea pun sakit belakang habak hang duduk dalam bas tue tapi disebabkan duit tiket dan duit shopping aku ditanggung halal oleh akak dan abang yang terchenta nie so kira small matter lah kalo sakit sakit badan tue kan . 

seingat aku lah bas kitaorg bertolak pegi Hatyai dalam pukul 11 malam jumaat tue dalam perjalanan tue aku tido jea lah ape nak buat kan karang asyik dok usha kat luar tingkap tue tak nampak benda lain pulak udah lah petang sebelum bertolak tue aku gatei pegi tengok citer hantu Thai tajuknya Long Weekend dengan girlfriends iolls huishhh seram tak terkata citer tue haha bajeett -_- okey subuh jumaat tue baru lah sampai kat Bukit Kayu Hitam kat situ lah tukar duit thai solat smua then terus otw pegi Danok . Kat Danok baru breakfast smua lah tapi masa breakfast tue bapak spoil coz aku order bihun sup then masa makan tue ternampak menu kat restoran tue tulis " Sup Kuku " and i was like yurkkkk ! 


Lepas breakfast semua pegi pulak kea Nora Plaza kat sini banyak barang barang kulit yang original lah semua daripada kulit haiwan kot huish ayat entry aku kalo nie macam ayat wikipedia dah baku habak hangg
kat sini akak ade lah belikan abah dan abang aku wallet untuk ole ole gituh kat Nora Plaza nie kalo beli barang kat situ boleh dapat diskaun 20% but mesti tunjuk coupon masa beli barang tue 





Destinasi seterusnya jeng jeng jeng pegi kilang kacang -_- damn ! bosan dohh aku malas turun coz nak sambung tido tapi akak nak turun pegi kacan kat situh aku pun follow jea lah sekali masuk bapak ahh panjang gila nak beratur bayar barang sabar jea lah nasib kat luar kilang tue ade org jual aiscream kelapa with pulut yummyy ! kat malaysia takdea aiscream kelapa tau only in Thailand okeyy hahaha


20 bath only = RM 2 


our dinner at Hamid Restoran . Tomyam itu wajib !

Lepas pegi kilang kacang nie baru lah pegi check in at Pink Lady Hotel then dinner kat Hamid Restoran layanan kat restoran nie superb lah rasa makan kat hotel semua diaorg layan yang penting sangat murah just 150 bath per person = RM 15 . Malam tue activity bebas means boleh jalan jalan kat Hatyai nie sendiri sendiri lah and kitaorg plan nak jalan jalan kat pasar malam . Nak pusing Hatyai nie kene lah naik Tuk - Tuk lebih kurang teksi kat Malaysia nie nak dijadikan cerita kami nie ramai sangat sampai 12 orang so terpaksa lah sewa 2 Tuk - Tuk bila dah sewa 2 Tuk - Tuk payah lah jadinya coz Tuk - Tuk yg aku naik anta kami berempat which is abg ja'a , abg ami n akak aku kat pasar basah jual sayur ikan dan " khinzir " adoyy ape nak buat kat pasar basah kami nak pegi pasar malam . Tuk - Tuk yg bawak kwn2 akak aku yang lain dah selamat sampai kat pasar malam kami nie pulak sesat sengal punya driver tuk - tuk -_- jenuh lah tawaf 1 pekan tue just nak cari pasar malam sampai melecet kaki aku habak hang . Disebabkan smua dah tak larat kitaorg pun tahan lah tuk-tuk then suruh dia anta pegi pasar malam rupa rupanya pasar malam kat hatyai tue ada 2 , 1 namanya GreenWay and 1 lagi AseanStreet . Then kami berkumpul balik ramai ramai kat GreenWay aku suka harga baju kat sana even cantik gila kentang tapi belas ringgit jea kalo kat malaysia harga berpuluh ler . Lepas shopping balik hotel tido . nantikan sambung Part 2 ~!!




The Lady
Bonjour Earthling!


Assalammualaikum.
Hello,I'm Lulu Leeyana.Welcome to my blog.Do Follow Do Read.Lapchuu♥




Tagboard
No Violent Word Please!



Traffic Feed
Thanks Visit My Blog ♥



Sweet Memory


Credits..
The Awesome People Behind the Scene


Skin by : Illi Shuhada
Template Basecode : Najmi Supian
Header : Illi Shuhada
Linkies code : WANA