Dashboard | +Follow
LEEYANA
CHIILAX JABZ ! XD
16 Mac 2012 • 12:03 PG • 9 MY SUNSHINE BERBICARA



mari laa ramai2x kita 'menchillaxkan' diri daripada keje2x kiter ..
jom bace story2x yg lawak agar minda boley fresh kembali ! padahal  x lawak mana pong !
bak SAFEE SALI dlm iklan 100PLUS tuh " JOM CERGASKAN DIRI " aww ! Safee Sali ajew !
 

# STORY 1 : PENJUAL INSURANS
 
 Sesi perkenalan diri dalam kelas 1 cerdik , guru menanyakan pekerjaan bapa pelajar . Ali , Muthu , Ah Chong dan Robert menjawab seperti berikut :
 
Ali : Ayah saya seorang pemandu teksi .
Muthu : Ayah saya bekerja sebagai mekanik  kereta .
Ah Chong : Ayah saya menjual  kereta ,  cikgu .
Robert : Ayah saya membunuh orang , merompak duit mereka , mengambil rasuah dan memeras ugut , cikgu .  *ucap Robert dengan perasaan bangga 
 
Cikgu kelas terperanjat  dengan kenyataan Robert lalu ingin berjumpa dengan ayah  pelajarnya itu . Dengan muka sedih , ayah Robert menjawab 
 
Ayah Robert : Saya ini penjual insurans , tetapi saya tidak tahu untuk menerangkan kerja saya itu , kepada seorang kanak - kanak yang berusia 7 tahun.
 
********
 
 #STORY 2 : MENGUAP 
 
Amin berasa pelik dengan tingkag laku Izywan , apabila menguap Izywan akan menggigit bibirnya . Dia berasa pelik lalu bertanya kepada kawannya itu .
 
Amin : Kenapa apabila kau menguap akan menggigit bibir ?
Izywan : Dalam sesi pembelajaran lalu ustaz pernah mengajar kita apabila menguap harus menutup  mulut , dikhuatiri syaitan akan masuk ke dalam badan kita .
Amin : Kerana itu kau menggigit bibir  ?
Izywan : Ya , dengan itu syaitan mesti tidak boleh masuk ke dalam badan kerana dihalang dengan gigi aku ini .

********

#STORY 3 : MASUK UNIVERSITI 
 
Samad sudah lama tidak berjumpa dengan kawannya bernama Hafiz . Suatu hari dia terjumpa Hafiz lalu mereka bertukar cerita dan khabar cerita .
 
Samad : Apa khabar Hafiz lama tidak mendengar berita tentang dirimu .
Hafiz : Baik , kau pula apa perkembangan terkini ?
Samad : Eh , kau tak tahu ke aku berjaya masuk ke universiti .
Hafiz : Biar betul ! bukankah keputusan SPM kau hari itu 10E.
Samad : Betul la , kau tak percaya cakap aku . Selama ini pernah ker aku menipu kau .
Hafiz : Bila kau akan pergi ?
Samad  : Esok, tapi yang sedihnya aku dapat masuk sahaja universiti tapi tidak boleh  belajar di sana .
Aku setakat hantar kawan aku sahaja ke sana .
Hafiz : Jahatnya kamu ! *ala2x suara STACY*

********

# STORY 4 : KATIL
 
Salah sebuah katil di dalam bilik ICU ,hospital ternama kerap mengalami kejadian pelik . Setiap pesakit yang ditempatkan di situ pasti akan meninggal dunia pada setiap hari Jumaat . Tanpa mengira umur , jantina dan tahap kesihatan mereka . Perkara ini sangat membingungkan para doktor . Lalu para doktor memutuskan untuk memantau katil tersebut .
 
Apabial tiab hari Jumaat yang berikutnya doktor bersiap sedia untuk mengenal pasti penyebab kepada kematian di katil tersebut . Seorang pesakit lelako sedang tidur di katil misteri itu .
 
Jam terus berdetik daripada jam 8 malam , 8.30 malam sehingga jam 9.00 malam tiba2x pintu bilik ICU terbuka . Kemudian masuklah Makcik Bedah , iaitu seorang pekerja sambian bekerja sebagai pencuci bertugas setiap hari Jumaat . Makcik Bedah kemudiannya mendekati katil keramat tersebut dan terus mencabut soket elektrik bagi alat bantuan pernafasan pesakit tersebut dan menggantikannya dengan soket penyedut habuk dan kotoran .
 

p/s : hang pa redha jaa laa dengan cerita yang x seberapa nak lawak yg ak tulis nih ! bye , Lebiuu !  aww !


The Lady
Bonjour Earthling!


Assalammualaikum.
Hello,I'm Lulu Leeyana.Welcome to my blog.Do Follow Do Read.Lapchuu♥




Tagboard
No Violent Word Please!



Traffic Feed
Thanks Visit My Blog ♥



Sweet Memory


Credits..
The Awesome People Behind the Scene


Skin by : Illi Shuhada
Template Basecode : Najmi Supian
Header : Illi Shuhada
Linkies code : WANA