Dashboard | +Follow
LEEYANA
HOLD MY HAND
06 April 2012 • 8:28 PTG • 0 MY SUNSHINE BERBICARA



hye , sihat semua ? lama x jumpa kan . rindu iteeww la korg ! awww ~ !

okey . tak perlu mukadimah yg panjang nanti korang mengantuk plus bosan pulak ! tak gituh ? sokayy , i nih memahami orangnya . 
 
       ‘ now  we share the same bright sun
    the same round moon
        why don’t we share the same love ‘ 
pernah dengar tak bait – bait ayat kat atas nih ?
cuba korg fahami maksud ayat nih ! cer cuba cer cuba ! pertama kali aku dengar ayat kat ayat nih terus ak terpikir :
  • kita berkongsi cahaya matahari , kongsi bulat yang serupa . tapi kenapa kita masih kutuk mengutuk antara 1 sama lain . ?
  • kita berkongsi cahaya matahari , kongsi bulat yang serupa . tapi kenapa kita masih bermasam muka antara 1 sama lain . ?
  • kita berkongsi cahaya matahari , kongsi bulat yang serupa . tapi kenapa kita masih benci membenci antara 1 sama lain .  ?
  • kita berkongsi cahaya matahari , kongsi bulat yang serupa . tapi kenapa kita masih cemburi melihat kebahagian orang lain . ?
kenapa ? why ? anyone can explain to me ?  . mungkin itu laa sebab kita sering saja melakukan dosa .. memang seseorang insan tak lari dari melakukan dosa , sebab kita bukan sesempurna malaikat . tapi , kita boleh saja cuba untuk hindarkan diri dari melakukan perkara yg boleh menyinggung perasaan seseorang . apa kata kita cuba untuk menyayangi semua orang yg wujud dalam hidup kita , tentu kita akan bahagia . InsyaAllah .

* ayat yg diatas tuh aku dengar dlm lagu ' HOLD MY HAND ' by MAHER ZAIN  .

Jujur aku cakap , aku memang mudah untuk menyayangi seseorang yg hadir dalam hidup aku . tapi aku juga memang mudah untuk membenci seseorang kerana mungkin mereka pernah menyinggung perasaan aku . InsyaAllah , aku akan cuba untuk maafkan kesalah mereka dan mendoakan kesejahteraan mereka di dunia dan akhirat . InsyaAllah ..



The Lady
Bonjour Earthling!


Assalammualaikum.
Hello,I'm Lulu Leeyana.Welcome to my blog.Do Follow Do Read.Lapchuu♥




Tagboard
No Violent Word Please!



Traffic Feed
Thanks Visit My Blog ♥



Sweet Memory


Credits..
The Awesome People Behind the Scene


Skin by : Illi Shuhada
Template Basecode : Najmi Supian
Header : Illi Shuhada
Linkies code : WANA