Dashboard | +Follow
LEEYANA
TIP : alatan kecantikan !
24 Disember 2011 • 2:49 PG • 2 MY SUNSHINE BERBICARA



cantek kan KAK MARIA ELENA !
 
Anda pasti teruja apabila melihat ada jualan murah penghabisan stok kan ? ada diskaun 70 % hingga 80 % . memang berbaloi kan ? apatah lagi jika tawaran tersebut melibatkan produk kecantikan , pastinya anda tidak mahu melepaskan peluang tersebut . namun , perlu diperhatikan , dalam apa-apa jualan barangan , kepekaan dan keprihatinan anda dalam memilih barang adalah penting . sehubungan itu , ketahuilah kaedah membeli barangan kecantikan agar anda tidak mudah ditipu dan tertipu ! jadi ikutlah tip di bawajh ketika berbelanja !

  • ORIGINAL TAK ?

Berbeza dengan beg tangan berjenama atau palsu , itu lain kira ! mengikut cita rasa masing –masing . tetapi untuk produk seperti kecantikan anda wajib membeli yang original ! jika tersilap beli yang palsu , padahnya pada diri sendiri !

  • TARIKH LUPUT !

Sebelum membeli apa – apa produk , anda kene lihat tarikh luput dan tarikh produk itu dikilangkan . ini bagi memastikan sama ada produk itu sudah luput atau belum ! jangan ingat hanya makanan sahaja perlu diliha tarikh luputnya , produk kecantikan juga ada tarikh luput . oleh itu , berhati – hatilah sebelum  membeli dan memakai !

  • BUAT KAJIAN !

Sebelum membeli produk , pilihan terbaik adalah dengan membuat kajian terlebih dahulu tentang keberkesanan produk itu ! kajian boleh dibuat melalui bertanya kepada kawan- kawan yang pernah menggunakannya , atau mendapatkan maklumat di internet !

  • HARGA !

Pernahkah anda terkena ? di kedai itu produk yang dijual dengan harga lain , manakala di kedai sebelahnya  pula harga lain , padahal produknya sama. Sebaiknya anda tinjau harga di kebanyakan kedai yang ,menjual alatan kosmetik tersebut . sekurang –kurangnya anda sudah tahu kedai mana yang boleh anda dapat dengan harga yang berpatutan !

  • KUALITI !

Apabila ada sahaja produk kecantikan yang dijual secara murah , berpusu –pusu manusia datang untuk membelinya . walaubabagaimanapun , harus diingat , kualiti perlu diutamakan . tidak semestinya produk yang mahal sahaja berkualiti , apa-apa pun anda kene bijak memilih . anda perlu memastikan pilihan itu berbaloi !




The Lady
Bonjour Earthling!


Assalammualaikum.
Hello,I'm Lulu Leeyana.Welcome to my blog.Do Follow Do Read.Lapchuu♥




Tagboard
No Violent Word Please!



Traffic Feed
Thanks Visit My Blog ♥



Sweet Memory


Credits..
The Awesome People Behind the Scene


Skin by : Illi Shuhada
Template Basecode : Najmi Supian
Header : Illi Shuhada
Linkies code : WANA